صفحه ها
دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 8508
تعداد نوشته ها : 12
تعداد نظرات : 2
Rss
طراح قالب
GraphistThem226
بسم الله الرحمن الرحیم


همیشه یکی از کارهای سخت، برام این بود که برم بازار کامپیوتر و از این فروشنده های ... بخوام که برام یک کیس اسمبل کنند. از طرفی انقدر به زور جواب آدم رو میدن که اصلا آدم می خواد بزنه تو سرشون. از طرف دیگه نصف اوقات، سر آدم کلا میره و بعدا می فهمه که دولا باهاش حساب کردن. 


آخرین نمونه اش همین امروز بود که یکی از دوستان یه پیش فاکتور برام فرستاد که چون یه نیمچه اطلاعاتی دارم، نظر بدم. مقایسه که کردم اولا دیدم سی پی یو و مادربورد رو مدل 3 سال پیش انتخاب کرده براش و ثانیا قیمت بعضی موارد مثل کارت گرافیک رو تا 3 برابر قیمت روزش داده بود و ثالثا اومده بود یه پاور براش گذاشته بود که هرچند قیمتش درست بود، اما اصلا این همه پاور لازم نبود. این بین یکی دو مورد رو هم قیمت درست داده بود. 

آدم کلیات المان ها (cpu - ram - graphic) رو می تونه خودش انتخاب کنه اما انقدر که ریزه کاری دارند و از طرفی بحث سازگاری المان ها با هم دیگه و انتخاب مادربوردی که بتونه درست این ارتباط رو برقرار کنه هم مطرح اه، آدم نگرانه که نکنه اشتباه انتخاب کنه و پولش حروم بشه. یا مثلا انتخاب پاور مناسب و ... . 

یه سری سایت های خارجی به اسم benchmark کردن، امکان مقایسه رو فراهم می کنند که برای انتخاب المان ها خوبه اما هم ممکنه همه اون قطعات تو ایران نباشه و هم برای ما که متخصص سخت افزار نیستیم ممکنه سازگاری ها رو درست انتخاب نکنیم. 

این پیش فاکتور دوست ما باعث شد که امروز یک مقدار بیشتر بگردم تا نهایتا به یک سایت خوب برسم برای پیشنهاد انتخاب کانفیگ کامپیوتر. تو این سایت بسته به نوع کارایی مد نظرتون ابتدا دسته بندی رو انتخاب می کنید و در نهایت یک کانفیگ کامل بهتون پیشنهاد میده با امکان تغییر دادن المان ها (با رعایت سازگاری). مثلا من یک سیستم کورآی 7 مدل 8700k با رم 32 ولی گرافیک 2 گیگ می خواستم، سیستم مشابه رو برداشتم گرافیکش رو تغییر دادم و پاور و هاردش رو هم ارزون تر انتخاب کردم، شد دقیقا چیزی که دوست داشتم. در حال حاضر قیمت هاش هم خوبه و با قیمت های دیجی کالا رقابت می کنه، ارسال رایگان + 90 روز گارانتی هم داره. این سایت رو معرفی می کنم، شاید به کار شما هم بیاد. 

اگر نمونه دیگه ای هم میشناسید یا پیدا کردید اینجا معرفی کنید لطفا.

پی نوشت: کلا از اینکه کسی به واسطه ذره سوادی که در حوزه ای داره، به بقیه فخر فروشی کنه بدم میاد. ان شاءلله که خودمون هیچ وقت اینطوری نشیم. 

آدرس این پست در وبلاگ : https://mofeed.tebyan.net/post/11

دسته ها : وبسایت
X